1/ Rozpoczęliśmy inwentaryzację cmentarza.
Na stronie internetowej eCmentarze.pl dostępna jest funkcja wyszukiwania osób pochowanych i lokalizacji grobów.
2/ Zakupiliśmy przenośny zestaw nagłaśniający ZP40 firmy Rduch.
3/ Porządkowaliśmy cmentarz usuwając „samosiejki”.
1/ Prace na cmentarzu – usuwamy stare nagrobki z rozbiórki.
2/ Założyliśmy oświetlenie schodów z kościoła oraz schodów prowadzących z placu kościelnego na parking.
3/ Prace na wieży naszego kościoła
1/ Po Oktawie Uroczystości Wszystkich Świętych możemy wracać do prac na cmentarzu – z ostatniego już sektora usuwamy stare nagrobki z rozbiórki.
2/ Kolejne prace na wieży naszego kościoła
3/ Czekamy na ostateczną klasyfikację drzewostanu na terenie naszej parafii i cmentarza. Przewidywany termin – połowa grudnia.
1/ Renowacja wnętrza konfesjonałów.
2/ Prace związane z wymianą i unowocześnieniem oświetlenia ołtarza
3/ Rok kalendarzowy 2021 kończymy mając w dużej mierze zinwentaryzowany cmentarz . Brakuje sektorów C, J, K, L.
1/ Zakończono pierwszy etap prac na cmentarzu.
– Mamy cyfrową mapę cmentarza z podziałem na sektory – Plan cmentarza w oparciu o zdjęcie z drona oraz zdjęcia grobów
– Inwentaryzację cmentarza w oparciu i zdjęcie z drona oraz zdjęcia grobów.
– Lokalizację pochówków na mapie cmentarza wraz z wytyczeniem trasy dotarcia do grobu.
www.ecmentarze.pl/parafia/michalkowice
1/ Otrzymaliśmy dokumentację związaną z inwentaryzacją drzew oraz złożyliśmy w Urzędzie Miasta dokumentację umożliwiającą nam uporządkowanie drzewostanu na naszym cmentarzu.
Odnowiliśmy dwa klęczniki w kościele.
1/ Otrzymaliśmy zgodę z Urzędu Miasta umożliwiającą uporządkowanie drzewostanu na naszym cmentarzu. Szukamy firmy, która podjęłaby się wycinki i przycinki drzew.
2/ Odnowiliśmy kielich, który otrzymał ks. Brandys od Parafian w 1936r. Znajduje się na nim napis: „Przewiel. Ks.Prałatowi Pawłowi Brandysowi z okazji 40-lecia Kapłaństwa ofiarują Parafianie. Michałkowice 29.VI.36”
1/ Rozpoczęły się prace związane z porządkowaniem drzewostanu na terenie przykościelnym.
2/ Założyliśmy system monitoringu na terenie kościoła. Mamy nadzieję, że przyczyni się to do poprawy bezpieczeństwa (zdarzały się bowiem ataki na tle rabunkowym w kościele i przed kościołem).
1/ Rozpoczęliśmy modernizację instalacji centralnego ogrzewania na probostwie. Oddzielenie probostwa od kościoła czyli założenie dodatkowego pieca (z taryfą dla domu) oraz założenie czynnych regulatorów termostatycznych na kaloryferach pozwoli na obniżenie rachunków za ogrzewanie probostwa.
2/ Zakupiliśmy drugi przenośny zestaw nagłaśniający ZP 40 firmy Rduch.
3/ Trwają prace związane z porządkowaniem drzewostanu na terenie cmentarza. Wykonywanie prac jest uzależniony m.in. od panującej pogody. Opady deszczu i silny wiatr uniemożliwiają prowadzenie prac na wysokości.
1/ Zakończyliśmy modernizację instalacji centralnego ogrzewania na probostwie.
2/ Z ofiar składanych podczas Uroczystości Bożego Ciała i ofiar dzieci przystępujących w tym roku do Pierwszej i Wczesnej Komunii Świętej dokonaliśmy renowacji tabernakulum a także oddaliśmy monstrancję do renowacji (odbiór we wrześniu).
1/ W budynku probostwa trwają prace remontowe po modernizacji centralnego ogrzewania.
Została przygotowana sala z zapleczem kuchennym na spotkania w grupach parafialnych w okresie zimowym. Od 5 grudnia wszystkie spotkania będą odbywały się na probostwie.
2/ Renowacja naszej monstrancji i pateny
3/ Rozpoczęto remont trzech dzwonów naszego kościoła, ponieważ w czerwcu przestał dzwonić dzwon „Józef”, w którym zatarło się łożysko. Po przybyciu pracowników firmy Rduch i oględzinach stwierdzono konieczność wyłączona kolejnych dwóch ze względów bezpieczeństwa. Powód? W drugim dzwonie „Jan Nepomucen” stwierdzono ułamane ramię korony tzw. ucho /zdjęcia poniżej/. Trzeci dzwon „Michał” wymagał wymiany ramienia jarzma tzw. wieszaka /niestabilność zawieszenia/ /zdjęcia także poniżej/.
1/ Trwa remont mieszkań na probostwie. Wzmacnianie belek stropowych, poziomowanie podłóg itd.
1/ Od pół roku, podczas niektórych losowo Mszy i nabożeństw (np. kazania odpustowego na sumie), można było słychać trzaski w głośnikach. Kilka razy były próby likwidacji tego zjawiska przez firmę Rduch, ale niestety okazywały się krótkotrwałe.
W ostateczności trzeba było pociągnąć zupełnie nowe przewody od mikrofonów ambonki i ołtarza do wzmacniacza. Znaleziono również zwarcie na kablu głośnikowym.
2/ Trwa przygotowywanie kościoła na okres zimowy. Wzmacnianie witraży w drzwiach bocznych wahadłowych szybami przeźroczystymi oraz wprawianie samozamykaczy. Na okres zimowy wielkie drzwi główne będą zamknięte, co pozwoli ograniczyć koszty ogrzewania kościoła. W zamian będą w tym okresie otwarte drzwi boczne.
1/ Wymiana dwóch tablic informacyjnych przy głównej bramie wejściowej na teren kościelny.
2/ Wymiana tablicy przy kancelarii parafialnej.
1/ Wymiana metahalogenów /każda po 400W a było ich sześć sztuk/ na lampy LED po 75W. Nastąpiła zmiana światła ciepłego na naturalne białe.
1/ Zakupiliśmy i zamontowaliśmy dodatkową lampę, która doświetli nastawę ołtarzową.
2/ Zakupiliśmy pojemnik na wodę święconą. Ustawiony jest w kaplicy chrzcielnej przy obrazie Jezusa Miłosiernego.
1/ Rozpoczęliśmy frezowanie pozostałych po wycince pni drzew.
2/ Wymieniliśmy tablicę ogłoszeniową na zewnątrz oraz dwie wewnątrz kościoła. Tablice wewnątrz mają podświetlenie czasowe włączane przciskiem umiejscowionym z boku gabloty.
3/ Zamontowaliśmy nasady kominowe na budynku probostwa.
1/ Trwa w dalszym ciagu remont kolejnych pomieszczeń na probostwie. Dodatkowo z powodu korników i spuszczeli pospolitych należało wzmocnić a nawet podmienić kilka belek oraz całość zaimpregnować.
1/ Uporządkowany został teren za cmentarzem. Mulczerem zlikwidowano krzaki i zarośla, zwiększając bezpieczeństwo przechodzących przez ten teren ludzi.
1/ W domu katechetycznym rozpoczęliśmy remont dwóch salek na pierwszym piętrze. Po usunięciu gumolitu okazało się, że betonowa posadzka była popękana i „pracowała”. Została „zszyta” i zabezpieczona żywicą. Zostaną położone kafelki. Zostanie usunięty grzyb ze ściany i zacieki.
2/ W lipcu otrzymaliśmy zgodę z Kurii na zrobienie brukowanych alejek na cmentarzu /I część – między sektorami „O”-„N”; „C”-„I”, „B” oraz gruntowa droga między sektorem „C” a murem cmentarnym/. Szukamy wykonawcy. Niestety wszyscy mają odległe terminy realizacji.
1/ Zostały usunięte plamy i wykwity powstałe na skutek zawilgocenia ścian. Dodatkowo zostały zabezpieczone i pomalowane ściany i sufit przedsionka od strony ul. Oświęcimskiej.
2/ Został ukończony remont salek nr 13 i nr 14 w domu katechetycznym.
3/ Wykonaliśmy nowe schody prowadzące na plac przed kościołem.
1/ Rozpoczęto prace przy ulicy Maciejkowickiej. Mur wymaga rozbiórki /co widać na załączonym zdjęciu/. Także słupek, na którym była zawieszona brama wymagał wymiany.
1/ Na zdjęciu poniżej widać pozostałości po systemie korzeniowym drzewa stojącego przy alejce, który powodował wypiętrzenia na starej nawierzchni. Takich miejsc było wiele, co utrudniało i wydłużało czas wykonania prac.
2/ Na cmentarzu rozpoczęliśmy budowę alejek. Pierwsze metry kostki brukowej pojawiły się przy ul. Maciejkowickiej.
1/ Oczyściliśmy teren między płotem cmentarnym a ogrodzeniem ogrodu probostwa przy drodze pożarowej.
2/ Na cmentarzu zakończyliśmy budowę alejek. Dodatkowo wyłożyliśmy kostką brukową dwa miejsca pod kontenery.
W opracowaniu przez administratora strony www, na podstawie przekazanych przez Księdza Proboszcza materiałów …